4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Όταν Coca-Cola ,PepsiCo ,Nestlé κάνουν πολιτική

Όταν Coca-Cola ,PepsiCo ,Nestlé κάνουν πολιτική
Καθώς η βιομηχανία junk food έχει κάνει μια κάθετη βουτιά στην εκβιομηχανισμένη Δύση, οι πωλήσεις αναψυκτικών και σνακ έχουν αναπτυχθεί σε αναδυόμενες αγορές . 
Φαίνεται ότι η βιομηχανία junk food  έχει αποφασίσει να κάνει ό, τι μπορεί για να προλάβει το είδος της ρυθμιστικής και πολιτιστικής αντίδρασης που παρεμπόδιζε τις επιδόσεις τους στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Για τον σκοπό αυτό, επιδιώκουν να διαμορφώσουν το πολιτικό και κοινωνικό τοπίο προς όφελός τους.
 
Το Μεξικό έχει γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό έδαφος για αυτόν τον νέο τρόπο λειτουργίας. Εκεί, η Coca-Cola δημιούργησε ένα ισχυρό δίκτυο υποστηρικτών στο εσωτερικό της κυβέρνησης, που κυμαίνεται από προέδρους έως ανώτερους υπαλλήλους υγειονομικής περίθαλψης. Η PepsiCo το πήγε τόσο μακριά το 2007 που συνεργάστηκε με την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Εκπαίδευσης της χώρας για να δημιουργήσει ένα σχολικό πρόγραμμα άσκησης, το Vive Saludable Escuela, το οποίο προσέδωσε πολιτική εύνοια στην PepsiCo και λάμπρυνε την δημόσια εικόνα της. Και η Nestlé δεσμεύτηκε στην υποστήριξη του πρώην προέδρου Enrique Peña Nieto παρέχοντας προσυσκευασμένα μπισκότα για το πρόγραμμα της κυβέρνησής του κατά της πείνας.
 
Η βιομηχανία junk food έχει επενδύσει όχι μόνο στην πολιτική του Μεξικό αλλά και στην κοινωνία του, με στόχο την αντιμετώπιση της δημόσιας κριτικής και της προώθησης των πωλήσεων. Η Coca-Cola έχει υποστηρίξει αθλητικές εκδηλώσεις και έχει προσχωρήσει μαζί με άλλες εταιρείες στην παροχή προσοδοφόρων επιχορηγήσεων σε ακαδημαϊκούς ερευνητές και μη κυβερνητικούς οργανισμούς. Μέσω της Μεξικανικής Ομοσπονδίας Διαβήτη, ενός μη κυβερνητικού οργανισμού, η εταιρία αναψυκτικών έχει οργανώσει διακεκριμένες παρουσιάσεις στις οποίες οι επιστήμονες τονίζουν την σημασία της σωματικής άσκησης έναντι της βελτίωσης της διατροφής. Σε μια εποχή που το Μεξικό μάχεται ένα μεγάλο πρόβλημα παχυσαρκίας, καθώς τα ποσοστά παχυσαρκίας αυξήθηκαν [9] από 10% σε 35% από το 1980 έως το 2012, η βιομηχανία junk food έχει ένα στοίχημα στην κοινή γνώμη σε θέματα διατροφής και υγείας.
 
Μια παρόμοια δυναμική επικρατεί στην Βραζιλία, όπου η Nestlé είναι ένας ιδιαίτερα ισχυρός παίκτης. Κατά την διάρκεια της προεδρικής εκστρατείας του Luiz Inácio «Lula» da Silva, η ελβετική εταιρεία σνακ φλέρταρε και επηρέασε μέλη  του Κογκρέσου, βοηθώντας παράλληλα να προωθηθεί το πρόγραμμα του Lula για την καταπολέμηση της πείνας, το Zero Fome, προμηθεύοντας διάφορα τρόφιμα σε φτωχούς . Σε αντάλλαγμα, ο Λούλα έρανε με επαίνους τη Nestlé, απονέμοντας στην εταιρεία το πρώτο Πιστοποιητικό Σύμπραξης Zero Hunger της κυβέρνησης και βοηθώντας την στο άνοιγμα ενός νέου εργοστασίου στην πολιτεία Bahia το 2007 . Για την Nestlé, η επένδυση στους φτωχούς δεν ήταν μόνο μια πολιτική νίκη, αλλά κι ένα μέσο για την διαφύλαξη της δημόσιας εικόνας της εταιρείας, την αποτροπή της κριτικής και την διασφάλιση των πωλήσεων. Η εταιρεία δημιούργησε το δικό της πρόγραμμα απασχόλησης για τους φτωχούς, αποκαλούμενο Nestlé AteVc, το οποίο προσέφερε αξιοπρεπείς μισθούς κατά την διάρκεια ύφεσης το 2011, όταν η ανεργία ήταν ιδιαίτερα υψηλή.
 
Όπως και στο Μεξικό, η Βραζιλία έχει σημειώσει πρόσφατα άνοδο της παχυσαρκίας , ενώ τα ποσοστά εκτιμάται ότι αυξήθηκαν από 15% σε 18% μεταξύ 2010 και 2014, λόγω κυρίως της ανεπαρκούς σωματικής άσκησης, των κακών διατροφικών επιλογών και της μεγαλύτερης πρόσβασης σε junk food. Και όπως στο Μεξικό, έτσι και στην Βραζιλία, οι εταιρείες αναψυκτικών και fast food έχουν διοργανώσει εθνικά συνέδρια και χρηματοδότησαν έρευνες δίνοντας έμφαση στην ατομική ευθύνη και την άσκηση έναντι της διατροφής.
 
Αυτές οι εταιρείες έχουν πραγματοποιήσει έντονες πολιτικές προσπάθειες στην Ινδία, όπου η Nestlé συνεργάζεται με την Εθνική Αρχή για την Ασφάλεια και την Προστασία των Τροφίμων (FSSA) προκειμένου να εκπαιδεύσει τους ρυθμιστές [της αγοράς των] τροφίμων . Η Coca-Cola συνεργάζεται με τοπικές ινδικές κυβερνήσεις για την παροχή των πολύ αναγκαίων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης  (ως αποτέλεσμα η εταιρεία κέρδισε το βραβείο Bhagidari του Δελχί το 2009). Και η Coca-Cola και η PepsiCo συμφώνησαν να αγοράσουν περισσότερα φρούτα από Ινδούς αγρότες προκειμένου να υποστηρίξουν την εκστρατεία «Made in India» του πρωθυπουργού Narendra Modi, με στόχο την δημιουργία ενός ανεξάρτητου, ευημερούντος γεωργικού τομέα . Η πρώην Διευθύνουσα Σύμβουλος της PepsiCo, Indra Nooyi, έχει προσφέρει δημόσια υποστήριξη στις προσπάθειες του Modi για την αναζωογόνηση του εξασθενούντος αγροτικού τομέα της Ινδίας.