4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Δικτατορίες, λαδώματα και καρτέλ

Δικτατορίες, λαδώματα και  καρτέλ

Ο θαυμαστός κόσμος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της Γερμανίας. Ένα  πρόσωπο που επιτρεπει να καταπατώνται απο τους ίδιους όλες οι αρχές που ισχύουν για όλους τους άλλους. Τα σκάνδαλα που αποκαλύπτονται το τελευταίο καιρό σχετικά με την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία΄αποκαλύπτουν ότιπροκειμένου να κατακτήσουν τις αγορές δεν διστάζουν να :

-συνεργάζονται με δικτατορίες

-στήνουν καρτέλ

-ρυπαίνουν σχεδόν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον.

Και φυσικά όλα αυτά έρχονται σε συνέχεια της δράσης της SIEMENS και γερμανικών επιχειρήσεων της εξοπλιστικής βιομηχανίας που και αυτές δεν είχαν όρια και φραγμούς προκειμένου να πάρουν ...δουλειές.

Τα σκάνδαλα για την Volkswagen δεν έχουν τελειωμό. Στο Dieselgate έρχονται τώρα να προστεθούν και στοιχεία για συνδρομή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε πολιτικές διώξεις αντικαθεστωτικών στη Βραζιλία μεταξύ 1964 και 1985.Οι κατηγορίες εναντίον του κολοσσού της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι καινούργιες. Ωστόσο, μετά από έρευνες των δημόσιων γερμανικών δικτύων NDR, SWR και της εφημερίδας Süddeutsche Zeitung, έρχονται ξανά στο προσκήνιο. Όπως μεταδίδουν τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης, η Volkswagen φέρεται να συμμετείχε ενεργά σε διώξεις και καταπίεση αντικαθεστωτικών στη Βραζιλία την περίοδο της στρατιωτικής δικτατορίας στη χώρα (1964-1985). Η Volkswagen do Brasil, θυγατρική του γερμανικού ομίλου στη Βραζιλία, φαίνεται ότι κατασκόπευε τους εργαζόμενούς της ελέγχοντας και τα πολιτικά τους φρονήματα, προωθώντας τις πληροφορίες που συνέλεγε για αντικαθεστωτικούς στις διωκτικές αρχές του καθεστώτος. Μία υποπτέρυγα του τμήματος επιχειρησιακής ασφάλειας στην έκταση του εργοστασίου της VW στο Σάο Μπερνάρντο ντο Κάμπο, μεταμορφώθηκε βαθμιαία σε ένα είδος μυστικής υπηρεσίας, που είχε στόχο να κατασκοπεύει το προσωπικό, γράφει η SZ. Σύμφωνα με την εφημερίδα του Μονάχου, εργαζόμενοι της VW συλλαμβάνονταν εντός των χώρων της εταιρείας από την αστυνομία του δικτατορικού καθεστώτος. Σίγουρα υπήρξε τακτική συνεργασία ανάμεσα στην υπηρεσία ασφαλείας της VW στη Βραζιλία και στις αστυνομικές αρχές και ότι η VW "επέτρεπε συλλήψεις". Πρώην εργαζόμενοι της εταιρείας στη Βραζιλία και ακτιβιστές είχαν κατηγορήσει ήδη το 2015 τη VW ότι επέτρεπε διώξεις και βασανισμούς αντικαθεστωτικών στο διάστημα της δικτατορίας στη χώρα της Λατινικής Αμερικής. Κατήγγειλαν επίσης ότι υπάλληλοι της VW είχαν καταρτίσει και "μαύρες λίστες" με ονόματα αντικαθεστωτικών στους κόλπους της εταιρείας.

Η ομοσπονδιακή εισαγγελία στη Βραζιλία ερευνά τις πιθανές ευθύνες που βαραίνουν την Volkswagen do Brasil για "παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων εντός του χώρου του εργοστασίου της την περίοδο της στρατιωτικής δικτατορίας". Ο αρμόδιος πραγματογνώμονας πάντως επιβεβαιώνει ότι "η υπηρεσία προστασίας (σ.σ. της VW) δρούσε ως μακρύ χέρι της αστυνομίας εντός του εργοστασίου της VW.

Το διοικητικό συμβούλιο του γερμανικού ομίλου είχε ενημερωθεί, SZ, ήδη από το 1979 για τις κατηγορίες εναντίον της VW. Ενήμερη φαίνεται ότι ήταν όμως και η γερμανική κυβέρνηση. Το 1976 μια γερμανίδα βουλευτής είχε καλέσει το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών να πάρει θέση επί των καταγγελιών για μαζικές συλλήψεις στους κόλπους της Volkswagen do Brasil, ενώ ο τότε καγκελάριος Χέλμουτ Σμιτ είχε ενημερωθεί κατά τη διάρκεια υπηρεσιακού ταξιδιού στη Βραζιλία από τον τότε συνδικαλιστή και μετέπειτα πρόεδρο της Βραζιλίας Λούλα ντα Σίλβα για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο εργοστάσιο της VW στη χώρα του.

Η Volkswagen δραστηριοποιείται στη Βραζιλία από τη δεκαετία του 1950. Στη διάρκεια των πρώτων δέκα ετών της στρατιωτικής δικτατορίας ο όγκος παραγωγής της εταιρείας στη χώρα γιγαντώθηκε.

Στο σκάνδαλο των παραποιημένων ρύπων που έχει διασύρει διεθνώς την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται να προστεθεί  η κατηγορία για σύσταση καρτέλ από την Volkswagen, την BMW, την Αudi, την Porsche και την Daimler σε βάρος των προμηθευτών τους, αλλά και σε βάρος των καταναλωτών.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό  Der Spiegel,, το οποίο επικαλείται ένα είδος αυτοκαταγγελίας των VW, Audi, Daimler και Porsche σε γερμανικές αρχές ανταγωνισμού, οι πέντε εταιρίες συνεννοούνταν για τεχνολογικά θέματα, κόστη και προμηθευτές. Μέχρι αυτή την ώρα πάντως VW, Daimler και ΒΜW δεν θέλησαν να πάρουν επίσημα θέση. Κλειστά τα χαρτιά της κλειστά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες, που θεωρείται η ανώτατη υπηρεσία της ΕΕ για ζητήματα ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.Περισσότεροι από 200 συνεργάτες των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματοποιούσαν μυστικές συναντήσεις ήδη από τη δεκαετία του ΄90 και φρόντιζαν έτσι ώστε να μην υφίσταται πραγματικός ανταγωνισμός.

Στο τραπέζι των συναντήσεων βρίσκονταν οι λεπτομέρειες της εξέλιξης μοντέλων και συγκεκριμένα συμφωνίες ως προς την τεχνολογία αντιμετώπισης των ρύπων από ντιζελοκινητήρες. Σύμφωνα με το άρθρο Daimler, BMW, Audi, Porsche και VW συνεννοούνταν εδώ και πολλά χρόνια για το μέγεθος των ντεπόζιτων για AdBlue, ένα μείγμα, το οποίο διασπά το οξειδίου του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό. Επειδή τα μεγάλα ντεπόζιτα ήταν ακριβά οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν σε μικρότερα, τα οποία δεν αρκούσαν όμως αργότερα για να «καθαρίσουν» τους ρύπους. Σύμφωνα πάντα με το Der Spiegel δεν αποκλείεται ακριβώς σε αυτό το σημείο να εντοπίζεται η ρίζα του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους.