4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Η αλφαβήτα κατακτά τις...αγορές

Η αλφαβήτα κατακτά τις...αγορές
Ενώ η ελληνική οικονομία αγωνίζεται για την εξωστρέφεια της, το ελληνικό αλφάβητο είναι εδώ και αιώνες κοσμοπολίτικο. Τα γράμματα του έχουν γίνει πηγή επιχειρηματικής έμπνευσης επιχειρηματιών σε όλο τον κόσμο . Τα φωνήεντα και τα σύμφωνα του έχουν χρησιμοποιηθεί για να στηθούν μερικά απο τα πιο διάσημα brands. Ακόμα και αυτούσιες  ελληνικές λέξεις, αξιοποιήθηκαν προκειμένου να χτίσουν ένα ισχυρό branding, ειδικά για περισσότερο “luxurious” προϊόντα. 
Πολύ κλασικό παράδειγμα είναι τα ρολόγια OMEGA.Η ιστορία της ξεκινά στο μακρινό 1848 και λίγα χρόνια αργότερα η ελβετική εταιρεία επέλεξε , το τελευταίο γράμμα της ελληνική αλφαβήτου για όνομα. Προφανώς αυτοί που το επέλεξαν είχαν υπόψη ότι το «Ω» , που συμβολίζει την τελειότητα και την επιτυχία στην ολοκλήρωση μιας πράξης. Και η ακριβής μετρηση του χρόνου είναι ένα συνεχές φλερτ με το ...τέλειο.
Σχεδόν ένα αιώνα αργότερα η ελληνική γλώσσα εισέβαλε και στον χωρο των επιχειρήσεων του αθλητισμού. Μία απο τις μεγαλύτερες πολυθενικές του χώρου , η NIKE, έχει ελληνικό όνομα και  σήμα. Το 1971, όταν δημιουργήθηκε η εταιρεία, ο ιδιοκτήτης της επέλεξε το όνομα της αρχαίας Ελληνίδας θεάς Νίκης, από όλες τις προτάσεις δέχθηκε από τους υπαλλήλους του.Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ο μάλλον αρχαιολάτρης υπάλληλος που το πρότεινε, ισχυρίστηκε πως είδε τη θεά στο όνειρό του!. Το δε λογότυπο είναι εμπνευσμένο από το φτερό, που παραπέμπει στο διάσημο άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης. Αν και στην αρχή η σχεδιάστρια έλαβε την πενιχρή αμοιβή των 35 δολαρίων, το 1988 ο ιδιοκτήτης της ΝΙΚΕ της χάρισε ένα πανάκριβο χρυσό δακτυλίδι, με το διάσημο φτερό και ένα πλουσιοπάροχο πακέτο μετοχών της εταιρείας.
Πίσω πάλι στον 19ο αιώνα.Ο Αμερικανός φαρμακοποιός Caleb Bradham ιδιοκτήτης της, επίσης, πασίγνωστης εταιρείας αναψυκτικών PEPSI (που ξεκίνησε το 1893) επέλεξε να αλλάξει το όνομα του προϊόντος που δημιούργησε από “Το Ποτό του Brad”, σε “Pepsi”, για να τιμήσει το πεπτικό ένζυμο πεψίνη, που ως φαρμακοποιός γνώριζε πολύ καλά. Ήταν μια προφανέστατα σωστή επιλογή...
Στον χορό της ελληνικής ονοματοδοσίας έχει μπεί και η αυτοκινητοβιομηχανία. Τυπικό παράδειγμα η Lancia που επέλεξε , τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου (και λιγότερο ελληνικές λέξεις για πολλά μοντέλα της ή προηγμένα τεχνολογικά συστήματα και μέρη του αυτοκινήτου που πατεντάρισε: Alpha, Kappa, Ypsilon, Delta, Thesis, Thema, Betta, Gamma.Αλλά και άλλοι πολυεθνικοί κολοσσοί του κλάδου των μεταφορών «αξιοποίησαν» την ελληνική γλώσσα ,σε αυτες περιλαμβάνονται  η αμερικανική Delta Airlines και η επίσης ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Alpha Romaio
Πάντως, υπάρχουν και ιστορίες που η ελληνική γλώσσα αποτέλεσε εμπόδιο σε επιχειρήσεις... Η πασίγνωστη για το λογιστικό σκάνδαλο ενεργειακή Enron, είχε αναγκαστεί να αλλάξει το όνομα της, λόγω του ότι η αρχική ονομασία Enteron (που προέκυπτε ως αρκτικόλεξο), παρέπεμπε στο ελληνικότατο, αλλά όχι με θετικούς συμβολισμούς... έντερο.
Λιγότερο αρχαιοπρεπές, αλλά επίσης πετυχημένο εμπορικά, ήταν το όνομα των κοσμημάτων BVLGARI, το οποίο δεν είναι άλλο από το νεοελληνικότατο επίθετο Βούλγαρης. Ο Βλαχικής καταγωγής (από τους Καλλαρύτες) και γεννημένος στη Παραμυθιά το 1857 Σωτήριος Βούλγαρης κληρονόμησε το παραδοσιακό επάγγελμα του πλανόδιου αργυροχρυσοχόου στην Ήπειρο και με τη μετάβαση του στην Ιταλία, δημιούργησε τη γνωστότερη εταιρεία κοσμημάτων στον κόσμο. Το έκανε μάλιστα αυτό, διατηρώντας το επίθετο του στο λογότυπο της εταιρείας, δηλαδή αναιρώντας έναν από τους πιο βασικούς κανόνες του σύγχρονου μάρκετινγκ.
Βεβαίως, υπάρχουν πολλά άλλα ονόματα εταιρειών βασισμένα στην ελληνική γλώσσα,. Το ερώτημα που προκύπτει, πάντως, είναι αν αυτή η παρακαταθήκη μπορεί να αποτελέσει εφόδιο και για ελληνικές επιχειρήσεις που στοχεύουν να ανοίξουν τα φτερά τους στο εξωτερικό;
Ορισμένες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη απαντήσει καταφατικά στην πράξη. Το ελληνικό λάδι “λ” έγινε τα τελευταία χρόνια ένα από τα πιο ακριβά λάδια στον κόσμο, με το μπουκάλι του να παραπέμπει περισσότερο σε άρωμα ή σε ακριβό ουίσκι, παρά σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. Επίσης δημιούργημα των χρόνων της κρίσης, είναι η επιτυχημένη αλυσίδα παντοπωλείων-εστιατορίων και ελληνικών διατροφικών προϊόντων της Ergon, η οποία δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Και οι δύο εταιρείες κατάφεραν, χρησιμοποιώντας την ελληνική γλώσσα, να συμβολίσουν την ελληνικότητα και την ποιότητα διατροφικών προϊόντων για να τα εξάγουν.