4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Η διαχρονική λεηλασία

Η διαχρονική λεηλασία
του Αιρετικού.Και αφου τελείωσαν οι παράτες για την 25η Μαρτίου αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι να συγκρίνουμε το τότε με το σήμερα.Απο την σύγκριση αυτή μπορεί να προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα όχι μόνο για τους έλληνες αλλά για όλους τους ανθρώπους που θέλουν να είναι ελεύθεροι. Η μέρα αυτή καθαυτή  δεν είναι τόσο σημαντική για ότι έγινε αλλά για αυτά που επακολούθησαν. Άλλωστε τα γεγονότα που έπονται είναι αυτά που  μετατρέπουν  μία απλή ημερολογιακή εγγράφη σε ορόσημο . Ακριβώς αυτή είναι  η διαφορά της ιστορίας απο την θρησκεία είναι ότι η μέν πρώτη καταγράφει διαδικασίες και αλληλουχίες ενώ δεύτερη επετείους. Και αυτην την διαφορά χρησιμοποιούν οι εξουσίες για να θρησκευματοποιήσουν την ιστορία ώστε να μπορούν να την χρησιμοποιούν για να προβάλλουν την δική τους αλήθεια. 
Αυτά που συνέβησαν στα επόμενα οκτώ χρόνια μετά την 25η Μαρτίο 1821 ήταν μεγάλα, ωραία,τραγικά και διδαχτικά. Μπορεί να ακούγεται ως υπερβολή αλλά το κεφάλαιο που άνοιξε  αυτή την μέρα θα πρέπει να διδάσκεται στις πανεπιστημιακές σχολές Πολιτικών Επιστημών σε όλο τον κόσμο. Απο αυτό το κεφάλαιο μπορεί ο κάθε άνθρωπος να διδαχθεί πολλά και κυρίως για την δύναμη των ξεβράκωτων και για την αδηφαγία των ισχυρών. Για την λαχτάρα του ξεβράκωτου1 και την απληστία του ισχυρού για επιπλέον πλούτο και εξουσία. Αλλα και για την ικανοτητα των ισχυρών να χειραγωγούν τους ξεβράκωτους προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους.
Γιατί κακά τα ψέμματα χωρίς τους ξεβράκωτους δεν θα γίνονταν τίποτε-τουλάχιστον εκείνα τα χρόνια. Αλλά και χωρίς τον αγώνα των ξεβράκωτων δεν θα είχαν την ευκαιρία οι ισχυροί να στήσουν τα δικά τους παιγνίδια που είχαν προφανή στόχο τα ...σεντούκια τους. 
Πέρα απο τις πράξεις ηρωϊσμού των ξεβράκωτων , που κάποιοι τις χαρακτηρίσαν ως αποκοτιά και κάποιοι άλλοι ως θυσία, αυτό που είναι διάχυτο σε όλη αυτή την ιστορία είναι ο τρόπος με τον οποίο οι ισχυροί προσπάθησαν και στο τέλος κατάφεραν να τους εκμεταλλευτούν. Στην αρχή συμβιβάστηκαν , στην συνέχεια προσπάθησαν να αποκτήσουν το έλεγχο και στο τέλος -αφού πήραν τα ηνία στα χέρια τους προσπάθησαν και πέτυχαν να ρευστοποιήσουν τα κέρδη τους. Σε αυτό το παιγνίδι μάλιστα οι ισχυροί είχαν αρωγούς , συμπαραστάτες και συνεταίρους και τους ξένους -πολιτικους, τραπεζίτες, βιομηχάνους...Ίσως οι πιό σημαντικές ενότητες σε αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας είναι η αλλυσίδα των πράξεων των ισχυρών. Μελετώντας τις τακτικές και τις στρατηγικές που ακολούθησαν συνειδητοποιείς πολλά: την δύναμη της απληστίας, την ισχύ της πλεονεξίας, το πόσο αδίστακτοι έγιναν προκειμένου να προστατέψουν τα δικά τους συμφέροντα 
Και αυτό το κεφάλαιο που άνοιξε τον Μάρτιο του 1821 προσφέρει απλόχερα όλη αυτή την γνώση. Προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους : έστησαν εμφύλιους, φυλάκισαν και εκτέλεσαν ανθρώπους , έκαναν υπόγειες συναλλαγές , συνήψαν ανίερες συμμαχίες, οργάνωσαν ήττες , παρέδωσαν χιλιάδες ανθρώπους στο λεπίδι του καταχτητή, πρόδωσαν , λήστεψαν , δολοφόνησαν, εκχώρησαν.Δεν είχαν ηθικούς φραγμούς Και όλα αυτά; Για να γεμίσουν τα σεντούκια τους και να εξσφαλίσουν στο διηνεκές το προνόμιο της νομής και της διαχείρισης της εξουσίας. Γνώριζαν άλλωστε ότι η ιστορία είναι το "βραβείο" του κερδισμένου με το οποίο εξασφαλίζει -εκτός των άλλων- την... αγιοποίηση. Κοντολογίς ήξεραν ότι η ιστορία είναι ένα συγχωροχάρτι αορίστου χρόνου που σβήνει τα εγκλήματα, καταχωνιάζει την κλεψιά και εμφανίζει τον χειρότερο εγκληματία ώς σεπτό άγιο. 
Και ήταν όλοι; Προφανώς όχι. Η ταξική ερμηνεία της ιστορίας σχεδόν πάντα , παράγει αδικία αφού παραγνωρίζει ή υποβαθμίζει τον ανθρώπινο παράγοντα και αυτό είναι το πρώτο και το πιο σημαντικό βήμα προς τον φασισμό. Υπήρχαν ,πολλοί ισχυροί που στήριξαν και προσέφεραν αφιλοκερδώς. Υπήρχαν πολλοί ισχυροί που μοναδικό γνώμονα των πράξεων τους είχαν την δίψα για την ελευθερία. Επίσης πολλοί βοήθησαν, συμπαραστάθηκαν και συνέτρεξαν ξεβράκωτους.Αλλά αυτοί δεν ήταν εκείνοι που απέσπασαν το βραβείο της "ιστορίας". Από την σκοπιά αυτή, οι θεωρίες περί το "ταξικού χαρακτηρα" της επανάστασης του ΄21 αποδεικνύονται και λαθεμένες και άδικες.
Κάποιοι απο εσάς που διαβάζετε αυτές τις αράδες θα αναρωτηθείτε: Μα τι τον έπιασε και σκαλίζει το χθές. Η απάντηση είναι απλή: Διότι το χθές δεν είναι και τόσο μακρυνό όσο κάποιοι θέλουν να το εμφανίσουν μετατρέποντας το σε ...επέτειο, αφου  το σήμερα παρουσιάζει ανατριχιαστικές ομοιότητες με το χθές. Ομοιότητες που αφορούν: την νομή και την διαχείριση της εξουσίας,τους συμβιβασμούς και τον κυνισμό , τη απληστία , τον ενδοτισμό, την αδιαφορία για τους ξεβράκωτους... Γιατί το δίχως άλλο και οι σημερινές ηγεσίες της χώρας βαδίζουν στα ίδια μοναπάτια που βάδισαν οι πολιτικοί πρόγονοί τους. Κάνουν τα ίδια ξεπουλήματα , ακολουθούν τις ίδιες τακτικές και -προφανώς-προσδοκούν τα ίδια κέρδη. Χρησιμοποιούν τα ίδια επιχειρήματα για να μασκαρέψουν την προδοσία και να την παρουσιάσουν ως εθνική ανάγκη. Συμπεριφέρονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο στους ξεβράκωτους. Εφαρμοζουν τις ίδιες μεθόδους χειραγώγησης και έχουν τα ίδια ακριβώς κίνητρα με τους κοτζαμπάσηδες , τους εφοπλιστάδες και τους φαναριώτες εκείνης της εποχής.Ακολουθούν τις ίδιες συνταγές με εκείνες των προπατόρων τους προκειμένου να απαλλοτριώσουν την ιστορία εξασφαλίζοντας όπως και στο παρελθόν την συγκάλυψη που οδηγεί  στην αγιοποίηση.
 Υπό το πρίσμα αυτό η γνώση της ιστορίας βοηθά εμάς τους απλούς ανθρώπους ,τους σημερινούς ξεβράκωτους, να τους καταλάβουμε και -κυρίως- να μη επαναλάβουμε τα λάθη των προγόνων μας του ΄21.
1.Στο κείμενο η λέξη "ξεβράκωτος' έχει διπλή ερμηνεία: την οικονομική /περιουσιακή αλλά και εκείνη που χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να περιγράφουν οι  επαναστατημένοι της Γαλλικής Επανάστασης.