4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Και η νηστεία κρύβει παγίδες

Και η νηστεία κρύβει παγίδες
Η σαρακοστή,αποτελεί μοναδική ευκαιρία για αποτοξίνωση του οργανισμού και βελτίωση της υγείας. Η διακοπή της κατανάλωσης κρέατος, των αυγών και των γαλακτοκομικών προϊόντων και η αντικατάστασή τους με όσπρια, φρούτα, λαχανικά, χόρτα, ψωμί, θαλασσινά, πατάτες, λίγο κρασί με το φαγητό και περιστασιακά κάποιο νηστίσιμο γλυκό (συνήθως χαλβά), μπορεί να ωφελήσει σημαντικά την υγεία. Απο την άλλη πλευρά λάθος επιλογές μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις. 
Καταρχήν θα πρεπει να καταναλώνετε θαλασσινά με προσοχή.  Η συγκεκριμένη τροφή είναι η  βασική πηγή πρωτεϊνών στη θέση του κρέατος, του ψαριού και των γαλακτοκομικών. Επίσηςείναι χαμηλά σε κορεσμένο λίπος και αποδίδουν περίπου 135 θερμίδες ανά 120 γραμμάρια, εάν δεν τους προσθέσετε λίπος και δεν τα τηγανίσετε. Προσέξτε επίσης πως τα μαγειρεύετε με αμυλούχα τρόφιμα όπως το ρύζι και τα ζυμαρικά: μπορεί να αυξήσετε πολύ τις θερμίδες τους (λ.χ. μία μερίδα κοφτό μακαρονάκι με χταπόδι έχει 370 θερμίδες).Τα όσπρια είναι πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών και φυτικών ινών. Φροντίστε να τρώτε ποικιλία οσπρίων. Θέλουν προσοχή στο λάδι και καλό είναι να μη συνοδεύονται με ψωμί. Ο χαλβάς είναι  πλούσιο σε ακόρεστα λιπαρά, βιταμίνη Ε, σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, σελήνιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, έχει πολλές θερμίδες (ανά 100 γρ. είναι γύρω στις 500).Αλλά και ο ταραμάς είναι πολύ πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά (περιέχει βιταμίνες Α και D, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, φώσφορο και κάλιο), αλλά δυστυχώς είναι πλούσιος σε αλάτι. Επίσης η ταραμοσαλάτα αποδίδει 120 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας, και συνεπώς παχαίνει.Οι ελιές αποτελούν εξαιρετική πηγή μονοακόρεστου λίπους, βιταμινών Ε και Α, καροτενοειδών, καλίου, ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου, αλλά περιέχουν αλάτι (λόγω άλμης) και μπόλικες θερμίδες .Τα λαχανικά (βραστά ή σαλάτες) παρέχουν φυτικές ίνες που «κόβουν» την όρεξη, καθώς και βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Αν δεν «κολυμπάνε» στο λάδι, έχουν σχετικά λίγες θερμίδες.
Σε κάθε περίπτωση , αν κάποιος νηστέψει σωστά μπορεί να δει μείωση της ολικής αλλά και της «κακής» (LDL) χοληστερόλης του (είναι αυτή που προκαλεί στενώσεις στις αρτηρίες), ελάττωση του σωματικού βάρους και περιορισμό του οξειδωτικού στρες - μίας αντίδρασης του οργανισμού που θεωρείται γενεσιουργός αιτία της αθηροσκλήρωσης και του καρκίνου.