4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Ο Μακρόν εφαρμόζει την πολιτική Μακιαβέλι

Ο Μακρόν εφαρμόζει την πολιτική Μακιαβέλι
Είναι πλέον σαφές ότι πολλοί Γάλλοι δεν νοιάζονται καθόλου για τη διεθνή εικόνα του προέδρου τους. Φαίνεται ότι έχουν απαυδήσει πια με την πολιτική του επηρεασμένου απο τον Μακιαβέλι Μακρόν και θέλουν να τον εξωθήσουν να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις τους.Τελικά ο γάλλος ηγέτης προέβη σε μια κίνηση υποχώρησης, αναστέλοντας την επιβολή αυξημένου φόρου στα καύσιμα. Αυτός ο λεγόμενος οικολογικός φόρος θα ανερχόταν σε έως και 6,5 σεντ ανά λίτρο καυσίμου, κάτι που συνιστά μεγάλη επιβάρυνση για όσους έχουν ανάγκη να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο. Ωστόσο, αυτή η επιβάρυνση δεν εξηγεί και τις εικόνες λεηλασίας στο κέντρο του Παρισιού. Στο νέο κίνημα διαμαρτυρίας των κίτρινων γιλέκων συγκαταλέγονται οι μετριοπαθείς δυσαρεστημένοι, στους οποίους δεν αρέσει το πολιτικό στιλ του Μακρόν, θεωρούν τον γάλλο πρόεδρο υπερόπτη. Σε αυτά προστίθεται και εκτεταμένη κριτική περί ενός προέδρου των πλουσίων, όχι των εργαζομένων, αλλά του καπιταλισμού αγγλοσαξωνικού τύπου.Σε αυτούς τους μετριοπαθείς απευθύνεται ο πρόεδρος Μακρόν όταν λέει ότι «θα αποδέχομαι πάντα τη διαμαρτυρία, θα ακούω πάντα αυτά που λέει η αντιπολίτευση».
 
Βέβαια υπάρχουν και εκείνοι  –τόσο από τα αριστερά όσο και από τα δεξιά του πολιτικού φάσματος, που θέλουν να εκμεταλλευθούν τη δυναμική των «κίτρινων γιλέκων». Το περασμένο Σάββατο εκτυλίχθηκαν κάποιες παράδοξες σκηνές όταν τόσο ακροδεξιοί όσο και αντιεξουσιαστές βρέθηκαν να διαδηλώνουν κατά της κυβέρνησης. Δεν έλειψαν μεν ορισμένες συμπλοκές ανάμεσα στις δύο πλευρές, ωστόσο χονδρικά μιλώντας φαίνεται να έχουν τον ίδιο στόχο: την ανατροπή του σημερινού συστήματος Μακρόν . Σε αυτούς  απευθύνονταν  ο γάλλος πρόεδρος λέγοντας ότι «δεν θα δεχθώ ποτέ τη βία», όπως τόνισε από το Μπουένος Άιρες όπου διεξήχθη το περασμένο Σαββατοκύριακο η Σύνοδος των G20.
 
Η στρατηγική του Εμμανουέλ Μακρόν και της γαλλικής κυβέρνησης είναι από χθες, ξεκάθαρη: επιδιώκουν να διχάσουν το κίνημα. Ήδη πολλοί συμμετέχοντες στις δράσεις των κίτρινων γιλέκων προβληματίζονται με τη βία ορισμένων που έχουν προσκολληθεί στο κίνημα. Παρότι τα κίτρινα γιλέκα δεν έχουν καλή οργάνωση και δεν διαθέτουν συγκεκριμένους εκπροσώπους, δεν θέτουν εν αμφιβόλω το σύστημα εκ βάθρων, αλλά απορρίπτουν την πολιτική της σημερινής κυβέρνησης. Αυτή τη μερίδα διαδηλωτών θέλει να ικανοποιήσει ο πρόεδρος Μακρόν προκειμένου να απόσχουν από μελλοντικές κινητοποιήσεις. Αυτό εξηγεί και την τακτική του υποχώρηση σε ό,τι αφορά τον φόρο στα καύσιμα.
 
Το ερώτημα είναι επομένως εάν το σχέδιο του Εμμανουέλ Μακρόν θα λειτουργήσει και τα μετριοπαθή στοιχεία των κίτρινων γιλέκων πράγματι κατευναστούν με την αναστολή του πρόσθετου φόρου στα καύσιμα. Πάντως η χρονιά που κλείνει είχε πολλές βαθιές μεταρρυθμιστικές τομές στο πεδίο του εργατικού δικαίου. Ως εκ τούτου υπάρχει διάχυτο αίσθημα δυσαρέσκειας στους Γάλλους πολίτες, το οποίο δεν θα είναι εύκολο απλά να εξανεμιστεί. Έτσι είναι απολύτως σαφές ότι η προσπάθεια του Γάλλου προέδρου να αντιμετωπίσει την πρώτη σοβαρή κρίση της θητείας του θα είναι δύσκολη και χρονοβόρα. Με τη χθεσινή του υποχώρηση μπόρεσε να πάρει μια… ανάσα. Είναι βέβαιο ότι θα την χρειαστεί.