4news-front

  • Έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δείχνει ότι τα παιδιά εύπορων και μορφωμένων γονέων έχουν μεγαλύτερο εγκέφαλο και καλύτερες επιδόσεις στα τεστ νοημοσύνης από
  • Μετά από πολλές διαβουλεύσεις η Κομισιόν ενέκρινε το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον δραστικό περιορισμό της πλαστικής σακούλας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για το
  • Η Σιγκαπούρη είναι η πιο ακριβή πόλη του κόσμου. Οφείλει τον τίτλο, κυρίως, στο κόστος κατοικίας, αφού το ενοίκιο μίας γκαρσονιέρας στο κέντρο ξεπερνά τα €2.500 ($ 3.027),
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ντόνατς, τούρτες, πάστες και γενικά στα γλυκίσματα;Όσοι μπορούν είναι τυχεροί.   Οι υπόλοιποι πρέπει να το ξανασκεφτούν, όταν θα

Ο Μακρόν και ο προϋπολογισμός της Γαλλίας

Ο Μακρόν και ο προϋπολογισμός της Γαλλίας
Την περασμένη εβδομάδα η Κομισιόν κοινοποίησε  στη Γαλλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, την Πορτογαλία και την Σλοβενία ότι τα προσχέδια προϋπολογισμών που απέστειλαν για το 2019 δεν εκπληρώνουν τους στόχους για μακροπρόθεσμη μείωση του δημόσιου χρέους. Ειδικότερα στην περίπτωση της Γαλλίας η Κομισιόν είχε ενστάσεις  για τον ρυθμό και το εύρος των περικοπών της γαλλικής κυβέρνησης για τη μείωση του ελλείμματος, ενώ προβληματισμό προκαλεί και ο αργός ρυθμός ανάπτυξης. Η γαλλική οικονομία αναπτύχθηκε λιγότερο από την Ιταλία τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2018, με ρυθμό ανάπτυξης 0,2%. Ωστόσο αναλυτές εκτιμούν ότι τίποτα από όλα αυτά δεν είναι κάτι καινούριο.
 
Ο γαλλικός προϋπολογισμός για το 2019, σύμφωνα με το προσχέδιο που παρουσιάστηκε πριν από ένα μήνα, παρουσιάζει  προβλήματα, δεδομένου ότι δεν προχωρά σε γενναία περικοπή των δημόσιων δαπανών, ενώ συγχρόνως στοχεύει σε έλλειμμα 2,9%, δηλαδή πολύ κοντά στο όριο του 3%, που θέτει το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης της ΕΕ. Τον περασμένο Σεπτέμβριο το ΔΝΤ υπολόγισε το γαλλικό έλλειμμα στο 3,2% του ΑΕΠ για το 2019. Την ίδια ώρα η Ιταλία φαίνεται να κινείται εντός πλαισίου σε σχέση με τη Γαλλία, αφού το δικό της έλλειμμα κινείται στο 3% του ΑΕΠ. Το χρέος της ωστόσο είναι κατά πολύ πάνω από το 60% του ΑΕΠ -που προβλέπουν οι ευρωπαϊκοί κανόνες- και συγκεκριμένα ανέρχεται σε 130% του ΑΕΠ, το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μετά την Ελλάδα. Το ιταλικό ποσοστό χρέους από την άλλη, στο τέλος του 2017 ανερχόταν σε 97%.
 
Σύμφωνα με αναλυτές η Κομισιόν θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της την κατάσταση που διαμορφώνεται στη Γαλλία και παράλληλα να πάρει αποφάσεις με γνώμονα το μέλλον.  Αναλυτές υποστηρίζουν ότι , η Γαλλία έχει μικρότερο δημοσιονομικό κόστος για την ΕΕ από ό,τι η Ιταλία κι αυτό επηρεάζει τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Η Γαλλία και η Ισπανία μπορούν ευκολότερα να υπαχθούν στις διαδικασίες που προβλέπει ο Eυρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας ESM και η ΕΚΤ από ό,τι η Ιταλία, η κυβέρνηση της οποίας αρνείται να δεχθεί τους όρους που μια τέτοια διαδικασία προϋποθέτει. 
 
Στην πράξη ο Εμμανουέλ Μακρόν έχει μειώσει τον ρυθμό δημοσιονομικής προσαρμογής, αναβάλλοντας σημαντικές περικοπές στις δαπάνες. Η Γαλλία αναβάλλει έτσι για το 2023 τον στόχο διαρθρωτικού ελλείμματος 0,4% του ΑΕΠ, όπως προβλέπουν οι ευρωπαϊκοί κανόνες. Επίσης η Γαλλία δεν δείχνει να δημιουργεί τα απαραίτητα δημοσιονομικά αποθέματα, όπως την παρότρυνε το ΔΝΤ και η ΕΚΤ, προκειμένου να είναι καλά προετοιμασμένη για την επόμενη χρηματοπιστωτική κρίση. 
 
Το ΔΝΤ πάντως εκτιμά ότι η γαλλική κυβέρνηση πρέπει να περικόψει μισθούς, να εξυγιάνει τον δημοσιονομικό σχεδιασμό της τοπικής αυτοδιοίκησης και να ξαναδεί το θέμα των κοινωνικών παροχών, της ασφάλισης υγείας και των συντάξεων. Από την πλευρά της η γαλλική κυβέρνηση αντιτείνει ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε έντονες διαμαρτυρίες στους δρόμους και θα δυσχεράνει την ανάκαμψη της γαλλικής οικονομίας, η οποία είναι ήδη εύθραυστη.